پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

باید اطلاع‌رسانی در حوزه وقف تقویت شود

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

باید اطلاع‌رسانی در حوزه وقف تقویت شود

کلاله – خبرنگار رسالت:

امام جمعه اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس با اشاره فعالیت‌های متعدد سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: تربیت حافظان قرآن توسط سازمان اوقاف تحسین برانگیز است.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد گلستان " ، آخوند عبدالباسط نوری‌زاد در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: امیدواریم که هفته وقف بتواند نقشی موثری درفراگیر کردن این سنت حسنه در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلامی نیازمند به فرهنگ وقف است، افزود: اگر بتوانیم این فرهنگ جامع و راهگشا را در جامعه به عنوان یک روال جاری و همیشگی گسترش دهیم بدون تردید بسیاری از مشکلات کشور خود به خود حل خواهد شد که از جمله آنها، فقر، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و حتی مباحث فرهنگی و علمی است.

نوری‌زاد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های بسیار خوبی ورود پیدا کرده است، ادامه داد: ورود جدی به حوزه تربیت حافظ قرآن کریم و فعالیت‌های متعدد و باشکوه قرآنی در کنار امور خیریه و دستگیری از نیازمندان و مستمندان از جمله این عرصه‌هاست که می‌تواند کمک‌های شایانی به کشور و مردم عزیز کند.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی و آشناسازی بیشتر مردم با وقف و کارکردها و انواع آن تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از مردم نمی‌دانند که در چه حوزه‌هایی و به چه اشکالی می‌توانند در زمره واقفان قرار بگیرند و به همین دلیل از کسب این توفیق الهی باز مانده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های ائمه جمعه سنی و شیعه این شهرستان از این اداره و برنامه‌های تدوین شده آن، تصریح کرد: قطعا این حمایت‌ها و همراهی‌های صورت گرفته از سوی ائمه جمعه شیعه و سنی می‌تواند در حل و فصل بسیاری از مشکلات و هموارسازی مسیر حرکت برای ما بسیار مفید باشد.

نصرت‌الله جعفری با بیان اینکه در دهه وقف سال جاری 32 برنامه شاخص برای اجرا در این دهه در شهرستان گنبدکاووس طراحی شده است، گفت: همایش یاوران وقف، همایش بزرگ لبیک یا رسول‌الله، افتتاح کتابخانه امامزاده یحیی بن زید (ع)، افتتاح و بهره‌برداری از طرح توسعه بقعه ملاعلی عطا دانشمند، نشست تخصصی با بانوان، خادمان و اهالی رسانه و تجلیل از واقفان، خادمان و یاوران وقف نمونه از جمله این برنامه‌هاست./ 960901

 

زن 30 ساله قربانی توهم‌های شوهر معتاد خود شد

درروستای میرزاپانگ شهرستان گالیکش :

زن 30 ساله قربانی توهم‌های شوهر معتاد خود شد

کلاله – خبرنگار رسالت:

قاتل زن 30 ساله‌ای که جسدش 30 مهرماه امسال در شهرستان گالیکش کشف شده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد گلستان " 30 مهرماه سال جاری جسد زن سوخته‌ای در اطراف ایستگاه فشار گاز میرزاپانگ شهرستان گالیکش کشف شد.

این جسد که توسط مردم کشف و به پلیس 110 اطلاع داده شد، به دلیل سوختگی هیچگونه علائمی برای شناسایی بر روی جسد وجود نداشت بنا بر این کارآگاهان پس از نمونه‌برداری، نمونه‌ها را برای آزمایش «دی ان ای» به پزشکی قانونی ارسال کردند.

پس از 15 روز از کشف جسد خانمی به آگاهی شهرستان گالیکش مراجعه کرده و اعلام کرد که دخترش به منزل دامادشان مراجعه کرده و از آن روز به بعد هیچ اثری از دخترش نیست و دامادشان نیز پاسخ‌های نامناسبی دراین خصوص ارائه می‌دهد.

بر همین اساس کارآگاهان با انجام آزمایش «دی ان ای» از این خانم به این نتیجه رسیدند که دختر مفقود شده این خانم گالیکشی همان جسد سوخته‌ کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص شناسایی و دستگیری قاتل بیان کرد: همسر مقتول پس از چند مرحله تحقیقات دچار تناقض‌گویی‌های شدیدی شد و با توجه به اعتیاد این فرد به مواد مخدر، احتمال وقوع جرم توسط این فرد افزایش یافت.

مجتبی مروتی اضافه کرد: متهم که مردی 42 ساله است بیان کرد که به دلیل اختلافات خانوادگی که با همسرش داشته، شب حادثه وی را به منزلش برده و ابتدا با تبر ضربه‌ای به سر مقتول وارد کرده و سپس وی را خفه کرده است.

وی بیان کرد: متهم پس از ارتکاب به قتل جسد را به محل کشف جسد برده و با استفاده از بنزین سوزانده تا ردی از جسد باقی نماند./

 

مهارآتش‌سوزی جنگل‌های منطقه «ترجلی » حوزه تنگه‌راه شهرستان گالیکش

به همت نیروهای ارتش وسپاه صورت گرفت:

مهارآتش‌سوزی جنگل‌های منطقه «ترجلی » حوزه تنگه‌راه شهرستان گالیکش

کلاله – خبرنگار رسالت:

آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه «ترجلی » حوزه تنگه‌راه شهرستان گالیکش با حضورعوامل اطفای حریق و نیروهای ارتش و سپاه مهارگردید.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد گلستان " براثر وقوع آتش‌سوزی در عصر روز پنجشنبه اول آذر ماه در این منطقه عوامل اداره کل منابع طبیعی استان گلستان، یگان‌هایی از سپاه پاسداران نوده‌خاندوز و ارتش و نیروهای مردمی در محل آتش‌سوزی حاضر شده و به اطفای حریق  پرداختند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: به محض اطلاع‌ از وقوع آتش‌سوزی هماهنگی اولیه برای اعزام نیروهای امدادی صورت گرفت.

صادقعلی مقدم اظهار کرد: طی تماس با فرمانداری شهرستان گالیکش نیازهای اولیه منطقه دریافت شد و هماهنگی برای اعزام نیروهای نظامی ارتش و سپاه انجام شد.960901