پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

زمین خواران دو سوم قبرستان تاریخی قره شیخ را تصاحب کرده اند

زمین خواران دو سوم قبرستان تاریخی قره شیخ را تصاحب کرده اند

کلاله – خبرنگار رسالت:

دبیر انجمن دوستداران طبیعت گلستان سبز: طی دو دهه گذشته زمین خواران دو سوم قبرستان تاریخی قره شیخ کلاله را تصاحب کرده اند این در حالی است که تمامی نهادهای مسئول در برابر این زمین خواری آشکار سکوت کرده اند.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد گلستان " حسین شیخ با بیان این مطلب افزود: قبرستان تاریخی قره شیخ در نزدیکی دو روستای گرایلی و دشتی شهرستان کلاله واقع شده و به دلیل فاصله اندک آن با مرکز شهرستان می توانست بهترین تفرجگاه مردم این شهرستان و بسترمناسبی برای جذب گردشگر باشد که متاسفانه سوء مدیریت ها حتی کاربری آن بعنوان گورستان را هم در معرض تهدید قرار داده است.

دهیار سابق روستای دشتی اضافه کرد: هرچند مسوولان در سال‌های گذشته بهدنبال توسعه استان بودند ولی بدون در نظر گرفتن جامعه روستایی که نزدیک به یک هزار روستا می باشد این مهم امکانپذیر نیست.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت گلستان سبز تصریح کرد: با وجود تصورهای سبز در اذهان مسافران عبوری از استان گلستان کوهی از محرومیت و سوء مدیریت در این استان وجود دارد به گونه‌ای که هم اکنون به ساکنان بیش از 10۰ روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.970811

ظرفیت‌سازی فرهنگی با همکاری گلستان سبز و کانون پرورش فکری

ظرفیت‌سازی فرهنگی با همکاری گلستان سبز و کانون پرورش فکری

کلاله – خبرنگار رسالت:

دبیر انجمن دوستدران طبیعت گلستان سبز گفت: برای ظرفیت‌سازی فرهنگی و افزایش آگاهی‌های عمومی‌ به‌منظور جلب مشارکت مردم و جوامع محلی برای صیانت از اندوخته‌های طبیعی و محیط زندگی؛ باید فرهنگسازی را از کودکان شروع کرد.

حسین شیخ  در گفت و گو با " پایگاه خبری میلاد گلستان " با بیان این مطلب افزود: یکی ازطرح های محوری این تشکل این است که برنامه‌های مرتبط با فرهنگ و اخلاق زیست محیط ی به مراکز آموزشی رسمی و غیر رسمی مثل دبستان ها وکانون ها خصوصا”در جوامع محلی و روستاها کشانده شود.

این فعال محیط زیست اضافه کرد:تجارب موفق کشورهای پیش‌گام در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و یافته های پژوهشگران حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، همگی گواه این اصل انکارناپذیر است که باید از همه ی ابزارهای آموزشی‌، فرهنگی، تبلیغاتی کمک گرفت تا با آموزش و حساس‌کردن کودکان در سکونتگاه‌های شهری و جوامع محلی روستایی، آنان را به محافظان محیط زیست و حامیان طبیعت محل زندگی‌شان بدل سازیم.

   دبیر انجمن دوستدران طبیعت گلستان سبز با اشاره به طرح  ظرفیت‌سازی فرهنگی با همکاری تشکل گلستان سبز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله تصریح کرد: بدون شک یکی از مؤثرترین و کم­‌هزینه‌ترین روش‌های آموزش و حساس‌کردن کودکان در زمینه محیط زیست و طبیعت، چاپ و انتشار بروشورهای آموزشی جذاب با محتوا و پیام‌های محیط زیستی است، که انشا الله امسال با حمایت کمیته محیط زیست انجمن روزنامه نگاران مسلمان در چند نوبت دراختیار کودکان و نوجوانان عضو کانون در شهرستان کلاله قرار خواهد گرفت./970819

شناسایی 13 مکان امن برای شرایط اضطراری در کلاله

شناسایی 13 مکان امن برای شرایط اضطراری در کلاله

کلاله – خبرنگار رسالت:

فرماندار کلاله گفت: تا کنون 13 مکان امن برای شرایط اضطراری در کلاله شناسایی شده است.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد گلستان" و به نقل ازروابط عمومی فرمانداری; محمد حمیدی با اعلام این خبر افزود: : پیگیر تکمیل زیر ساخت ها برای استفاده در زمان غیر عادی در این ۱۳ مکان شناسایی شده هستیم.

فرماندار شهرستان کلاله که در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان سخن می گفت,تصریح کرد:پدافند غیر عامل را باید عملی و جدی در بحران های مختلف و تقابل با دشمن با برنامه ریزی دقیق مد نظر داشته باشیم.

حمیدی در ادامه تاکید کرد: بررسی پدافند غیر عامل مختص به یک هفته خاص نیس؛ لذا باید این جلسات با مدیران مسئول برای دقت و همت برای آمادگی در زیر ساخت ها و.. استمرار پیدا کند.

فرماندار کلاله در پایان اضافه کرد: آموزش در مورد پدافند غیر عامل توسط مسئولین با همکاری آموزش و پرورش برای فرزندان جامعه ضروری است.970811