پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

جابجایی غیرقانونی میلیاردها تومان از اموال بیت‎المال خیانت به ملت است

امام جمعه موقت گرگان:

جابجایی غیرقانونی میلیاردها تومان از اموال بیتالمال خیانت به ملت است

پایگاه خبری میلاد شرق: امام جمعه موقت گرگان: جابجایی غیرقانونی 12 هزار میلیارد تومان از اموال بیتالمال خیانت به ملت است

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری میلاد شرق از گرگان، حجتالاسلام قاسم لیوانی در خطبههای امروز نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار کرد: کسانی که امانت در اختیار آنهاست و بر اموال بیتالمال تسلط دارند باید از مسئولیتی که به عهدهشان واگذار شده حراست کنند، در غیراین صورت به یک نفر خیانت نشده بلکه به یک ملت و مملکت خیانت شده است.

وی با تأکید بر اینکه خیانت در امانت مسلمین قابل گذشت نیست، تصریح کرد: متأسفانه مدتهاست که در رسانههای گروهی و روزنامهها، اخبار و اطلاعاتی مبنی بر دستبرد عدهای به اموال مسلمانان و بیتالمال به گوش میرسد که باعث تأثر و تأسف است.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه مسئولیت امور اقتصادی باید به دست افراد امین سپرده شود، افزود: باید نظارت و کنترل دقیق نسبت به بخشهای اقتصادی شود، چه بسا اگر شیطان نفس بر کسی غلبه کند حتی انسان درستکار را از گمراه خواهد کرد.

لیوانی بر لزوم حسابرسی دقیق تأکید کرد و گفت: ما مراکز نظارتی در مملکت داریم ولی ظاهراً آن وظیفه سنگینی که به عهده این مراکز نظارتی است به نحو احسن انجام نمیشود، چراکه اگر کنترل و نظارت دقیق باشد شاهد بروز چنین مسائلی نخواهیم بود.

وی افزود: اگر کسی عامداً به بیتالمال دستبرد بزند باید به شدت با این افراد برخورد شود تا عبرتی برای دیگران شود، همانطوری که با یک قاتل و قاچاقچی برخورد میشود باید با کسی که میلیاردها تومان اموال بیتالمال را جابه‌جا میکند، یا میلیاردها اموال بیتالمال را تصرف می‌کند برخورد شدید شود تا عبرتی برای دیگران شود.

امام جمعه موقت گرگان رسالت مراکز نظارتی و حسابرسی در کشور را مهم و سنگین خواند و گفت: جابجایی غیرقانونی 12 هزار میلیارد تومان از اموال بیتالمال خیانت به ملت و مملکت است.

 

لیوانی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از وظایف مهم ارتش و نیروی نظامی حفظ و حراست از مملکت، مرزهای کشور و مقابله با متجاوزان است.

امام جمعه موقت گرگان در خصوص انتخابات 10 اردیبهشت جاری در سه حوزه انتخابیه استان گلستان بر لزوم مشارکت پررنگ مردم پای صندوقهای رأی تأکید کرد و گفت: تکلیف سه حوزه انتخابیه گلستان در مرحله دوم انتخابات مشخص میشود همانطور که مردم در مرحله اول احساس وظیفه کردند در مرحله دوم نیز لازم است پای صندوقهای رأی حاضر شوند.

لیوانی با بیان اینکه فرد اصلح کسی است که بتواند برای استان، شهرستان و کشور مفید باشد، اظهار کرد: افرادی که صاحبنظر در مسائل اقتصادی، رشد کشاورزی، صنعت، رونق اقتصاد و بازار باشند علاوه بر اینکه اهل نظر باشند اهل اقدام نیز باشند از سوی مردم انتخاب شوند.

وی یکی از مشکلات اساسی کشور را در مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان اعلام کرد و افزود: باید به کسانی رأی داد تا وارد مجلس شوند که اهل عمل باشند تا مجلسی قوی و پرکار شکل بگیرد، نمایندگان این دوره به مسائل اقتصادی مملکت بپردازند، زیرا برای جامعه اسلامی بسیار زشت است که از لحاظ اقتصادی اینگونه باشد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه بیکاری باید به حداقل برسد و رشد اقتصادی روز به روز رونق بگیرد، ابراز کرد: اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و دستمان به سوی بیگانگان دراز نباشد باید رشد اقتصادی روز به روز بیشتر شود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.