پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

اقتصاد مقاومتی روح حاکم بر برنامه ششم توسعه است

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان:

اقتصاد مقاومتی روح حاکم بر برنامه ششم توسعه است

پایگاه خبری میلاد شرق: معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: در تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه کشور تلاش دولت این بوده که روح حاکم بر برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری میلاد شرق از گرگان وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان علی‌آباد کتول، قدرت‌الله عابدی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان علی‌آباد کتول در سال 95 اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که اقتصاد کشور بتواند روی پای خود بایستد و از رشد مستمر و پایدار برخوردار بوده و در عین حال در برابر شوک‌های خارجی نیز مقاومت داشته باشد.

وی تصریح کرد: این نخستین بار است که یکسری از سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تا این حد مورد توجه یک دولت قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: دولت تدبیر و امید پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی،‌ وقت ویژه‌ای برای تدوین راهکارهای اجرایی این سیاست‌ها صرف کرده است.

عابدی گفت: در تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه کشور تلاش دولت این بوده که روح حاکم بر برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشد.

فرماندار شهرستان علی‌آباد کتول نیز در این جلسه گفت: اقتصاد مقاومتی از مولفه و برنامه‌های بنیادین اقتصادی کشور برای رسیدن به توسعه با بهره‌مندی از توان داخلی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و دولت هم آن را به عنوان یک راهبرد اساسی در برنامه‌های خود مورد عمل قرار داد.

احمد تجری‌فرد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اعلام برنامه‌های اساسی کشور همه ساله در ابتدای سال شعاری را اعلام می‌کنند که لازم است همه آن را مبنای کار خود قرار دهند و به آن پایبند باشند که عمل کردن به شعارهای هر ساله رهبری خود موجب شکوفایی همه‌جانبه کشور است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم این سیاست در دستور کار قرار گرفته است، افزود: دولت در عمل ثابت کرده که به توان و استعدادهای داخلی اعم از نیروی انسانی ماهر و همچنین امکانات مادی داخلی اعتقاد دارد و طی این مدت توانسته رشد اقتصادی را آغاز کند.

فرماندار علی‌آباد کتول با بیان اینکه سیاست دولت در سال جدید تاکید بر اقتصاد مقاومتی و محقق کردن منویات رهبری است، اضافه کرد: خوشبختانه دولت با اعتقاد به بنیان‌های داخلی، امسال عزم خود را جزم کرده تا به برنامه‌های اقتصادی خود شتاب دهد و در این راستا به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی افزود: ما نیز به دنبال آن هستیم تا در سطح شهرستان با بهره‌مندی از توان داخلی زمینه‌های لازم را برای فعال کردن واحدهای تولیدی فراهم سازیم.950127/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.