پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

احتمال سیل و آبگرفتگی معابر از هفته آینده در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان هشدارداد:

احتمال سیل و آبگرفتگی معابر از هفته آینده در گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق: مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بر اساس گزارشهای دریافتی از هفته آینده، گلستان شاهد بارش شدید باران خواهد بود که به دنبال خود سیل و آبگرفتکی معابر را درپی خواهد داشت.

 

سیدمحمدرضا رضوی ظهر در گفتوگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بارندگی خفیف و پراکنده تا روز شنبه ادامه خواهدیافت و بارش باران توام با رعد و برق استان را تحتتاثیر خود قرار میدهد.

وی خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی، دمای هوای استان به طور میانگین بین 8 تا 11 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و دریا نیز مواج خواهد بود.

رضوی با اشاره به احتمال موعد بیشترین بارندگی در گلستان بیان کرد: بر اساس نقشههای پیشیابی هواشناسی استان از یکشنبه هفته آینده تا اواخر روز دوشنبه همان هفته، با بارش شدید باران و رعد و برق، احتمال بروز سیل و آبگرفتگی در برخی معابر و رودخانههای استان محتمل است.

وی یادآور شد: اطلاعیه هواشناسی از طریق پیامک و نمابر به مدیریت بحران گلستان و دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای اطلاعرسانی منعکس شده است.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارندگیهای مناسب از ابتدای سال جاری در گلستان افزود: خوشبختانه این بارشهای مناسب موجب شده تا گلستان شرایط مناسبی در عرصه ذخایر آبی، به ویژه در منابع زیرزمینی و سدها داشته باشد.

رضوی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته شدت گرما و فقدان بارش در استان به حدی بود که زمینهای زراعی گلستان در این فصل نیازمند آبیاری بودند.

وی تصریح کرد: اگر چه این شرایط با توجه به نوع بارش و تمهیدات به عمل آمده، توسط مدیریت بحران استان حادثهای در پی نداشته اما سیل بسیاری از مناطق کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

رضوی با اشاره به گرمای بیسابقه در فروردین ماه سال 1394 اضافه کرد: این گرمای بیسابقه موجب شد تا بسیاری از سر درختیها دچار تنش گرما شود و استان بابت این قضیه زیان بسیاری را متحمل شد.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی نیز توصیه میشود، کشاورزان استان با توجه به زمان رشد محصول گندم، نسبت به مراقبت و سمپاشی مناسب برای جلوگیری از آفات احتمالی ناشی از اثرات جوی اقدام کنند.

 رضوی با اشاره به اشتباه در برخی از پیشبینیها در فصل بهار بیان کرد: این موضوع به دلیل تغییرات سریع جوی در این فصل طبیعی است و ممکن است پیشبینیها دقیقا آنچه تصور میشود، نباشد، اما توصیه میکنیم به تمامی هشدارهای هواشناسی استان برای جلوگیری از حوادث احتمالی توجه شود.

 هوای استان گلستان هماکنون ابری است، در برخی مناطق بارش خفیف باران جریان دارد و دمای هوا نیز به طور میانگین بین 8 تا 22 درجه سانتیگراد متغیر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.