پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

فرمانده قرارگاه فرهنگی ظرفیت‎های جامعه را شناسایی و به فعلیت برساند

امام جمعه بندرگز:

فرمانده قرارگاه فرهنگی ظرفیتهای جامعه را شناسایی و به فعلیت برساند

پایگاه خبری میلادشرق گلستان : فرمانده قرارگاه فرهنگی ظرفیتهای جامعه را شناسایی و به فعلیت برساند

امام جمعه بندرگز با اشاره به اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است از امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی یاد کرد و گفت: فرمانده قرارگاه فرهنگی باید ظرفیتهای جامعه را شناسایی و به فعلیت برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجتالاسلام سیدابوالفضل حسینی صبح امروز ضمن گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به فرمان امام راحل در گفتوگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مهمترین دلیل اهمیت نماز جمعه، سوره جمعه در قرآن کریم است خدا در این سوره شرایط و آداب نماز جمعه را برای مومنان تشریح کرده است و از آنها میخواهد با شتاب در این فریضه دینی شرکت کنند.

وی تربیت فرزندان، انجام امور خیر و انجام واجبات را مهم خواند و تصریح کرد: یکی از مصادیق انجام واجبات شرکت در نماز جمعه است  که به انسان نشاط معنوی میبخشد و گناهان و زنگارها را شستشو میدهد.

 

* ائمه جمعه از ظرفیت هنر، جوانان، علم و فناوری استفاده کنند

امام جمعه شهرستان بندرگز با تاکید بر اینکه امام جمعه باید اشراف کامل از ظرفیتها و استعدادهای شهرستان داشته باشد بر لزوم به فعلیت رساندن این ظرفیتها تاکید کرد و گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است این قلب زمانی به تپش میافتد و حیات اجتماعی و سیاسی خواهد داشت که از استعدادها استفاده کند.

حسینی افزود: ائمه جمعه میتوانند از ظرفیت هنر، جوانان، علم و فناوری استفاده کنند هر چه در جذب قشر جوان و نوجوان تاثیرگذاری داشته باشند نشاندهنده موفقیت آنها به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی است که تریبون نماز جمعه این توانایی و ظرفیت را دارد.

وی شناسایی ظرفیتهای شهرستان را بااهمیت خواند و گفت: امام جمعه از جوانان خلاق میتواند برای تبیین قرارگاه فرهنگی نمازجمعه استفاده کند.

* همایش دوچرخهسواری از ورودی شهر تا مصلای نماز جمعه برگزار شد

امام جمعه شهرستان بندرگز با اشاره به بهرهمندی ظرفیت هنر در جذب جوانان به نماز جمعه اظهار کرد: بعد از اقامه نماز جمعه از دو هنرمند کشوری دعوت کردیم که آیات سوره جمعه را نگارگری و خطاطی کردند که این اقدام برای جوانان و نوجوانان جذابیت داشت.

حسینی افزود: همایش دوچرخهسواری را از ورودی شهر تا مصلی نمازجمعه برگزار کردیم فراخوان دادیم که اقشار مختلف در این همایش میتوانند شرکت کنند ما حضور پیرمرد 80 ساله حتی یک پسر پنج ساله را داشتیم این اقدام سبب شد تا اقشار مختلف مردم در یک حرکت ورزشی، اجتماعی و معنوی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید به قالب هنر توجه کنند، ابراز کرد: امام جمعه اگر به هنر آشنا باشد و از این ظرفیت در راستای ترویج مبانی دینی استفاده کند برای قشر جوان و نوجوان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه شهرستان بندرگز با بیان اینکه خطبههای نماز باید کوتاه و مفید باشد، گفت: فضایی که مخاطب ما به عنوان نمازگذار در مصلی شرکت میکند باید به گونهای باشد که وقتی از آن محیط خارج شد در راه برگشت به منزل از یک نشاط معنوی برگرفته از اقامه فریضه عبادی سیاسی نماز برخوردار باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.