پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

نماز جمعه در 39 نقطه گلستان اقامه می‎شود

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان:

نماز جمعه در 39 نقطه گلستان اقامه میشود

پایگاه خبری میلادشرق گلستان : نماز جمعه در 39 نقطه گلستان اقامه میشود/ فتنهسوزی و پرهیز از جناحگرایی شاخصه ائمه جمعه باشد

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان از اقامه نماز جمعه در 39 نقطه این استان خبر داد و گفت: نمازهای جمعه شیعه در 20 شهر و بخش و نمازهای جمعه اهل سنت در 19 منطقه استان گلستان اقامه میشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجتالاسلام ابوالفضل عامری ضمن گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به فرمان امام راحل در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ما در 850 شهر و بخش نماز جمعه اقامه میشود و 25 هزار نفر در مدیریت ستادی نماز جمعه فعالیت میکنند در 20 نماز جمعه مناطق شیعهنشین استان گلستان نیز حدود 2 هزار نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه از شئون ولایت است، تصریح کرد: نماز جمعه در قرآن و روایات بسیار بااهمیت است و کارکردهای بسیار زیادی در تربیت اخلاقی، حفظ وحدت، استحکام نظام و انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی دارد.

* آگاهیهای سیاسی و اجتماعی ائمه جمعه باید در حد قابل قبول باشد

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نقش راهبردی، راهبری، سیاستگذاری، برنامهریزی، سازماندهی و نظارت دارد برای اینکه ائمه جمعه با بالندگی، نشاط و فعالیت بیشتر نماز جمعه را در سطح کشور اقامه کنند.

عامری با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در انتخاب و گزینش امام جمعه نقش دارد، افزود: یکسری شاخصههای عمومی که همه امامان جمعه باید داشته باشند و یکسری شاخصههای شخصی است که باید سطوح عالیه علوم حوزوی را طی کرده باشند و اطلاعات عمومی، آگاهیهای سیاسی و اجتماعی آنها در حد قابل قبول باشد.

 

وی اخلاقمداری و احترام به افکار و انذار عمومی را از خصوصیات ائمه جمعه برشمرد و گفت: این روزها ماهواره، اینترنت، سایتها و شبکههای اجتماعی غوغا میکند لذا ائمه جمعه باید بتوانند روی افکار عمومی تاثیرگذار باشند و هرچه این اثرگذاری بیشتر باشد موفقتر خواهیم بود.

* ضرورت اعتمادسازی و سالمسازی فضای فرهنگی جامعه

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان اظهار کرد: ایجاد انس و الفت با مردم، تواضع و ملایمت، جوانگرایی و توجه به نسل جوان، واقعنگری، واقعبینی، آرمانگرایی، جامعنگری، پرهیز از جوزدگی و جناحگرایی خاص که منطبق با سیاستهای نظام و مقام معظم رهبری نباشد باید از خصوصیات امامان جمعه باشد.

عامری بر لزوم اعتمادسازی و سالمسازی فضای فرهنگی جامعه تاکید کرد و انقلابی بودن، اهل بصیرت بودن، تبیین حقیقت، فتنهسوزی کردن و فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر بودن را از دیگر شاخصههای ائمه جمعه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است، گفت: اگر این مهم محقق شود هدایتگری سیاسی و فرهنگی اتفاق میافتد نباید هدایت سیاسی محض مدنظر امامان جمعه باشد هدایتگری سیاسی و اجتماعی میتواند اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، کتابخوانی، جوانگرایی را تحقق بخشد.

عامری در خصوص استقرار ائمه جمعه جدید در استان بیان کرد: پیشنهاد استقرار امام جمعه در شهر نوده خاندوز به مرکز سیاستگذاری ائمه جمعه ابلاغ شده است و انتظار داریم معاونت گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به تقاضای مردم پاسخگو باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.