پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان

رسانه روزنامه نگاران مستقل شرق استان گلستان

گیاه ماش باعث حاصلخیزی خاک می‌شود

مدیر یک تشکل زیست محیطی درکلاله:

گیاه ماش باعث حاصلخیزی خاک می‌شود

پایگاه خبری میلاد شرق گلستان: مدیر انجمن دوستداران طبیعت گلستان سبز گفت: زراعت گیاه ماش باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد محصولات زراعی می‌شود.

حسین شیخ در گفت و گو با پایگاه خبری میلاد گلستان اظهار کرد: زراعت گیاه ماش ( که سالهاست مورد غفلت واقع شده ) باعث حاصلخیزی خاک می‌شود، ضمن آنکه کشاورزان می‌توانند از ماش به عنوان کود سبز برای حاصلخیزی خاک درمزارع خود استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه ماش برای حاصلخیزی خاک بسیار موثر است، تصریح کرد: هنگامی که ماش سبز است می‌توان آن را در زیر خاک مدفون نمود و به این وسیله خاک را حاصلخیز کرد.

این فعال محیط زیست یادآور شد: محصولاتی چون پنبه، سویا و ماش می‌توانند به عنوان تناوب زراعی اثر مستقیمی در تولید پایدار، افزایش حاصلخیزی خاک و همچنین بالا بردن سطح درآمد برای کشاورزان در فصل تابستان داشته باشند در حالی که این مهم مورد غفلت واقع شده است.

شیخ با بیان اینکه امسال شرایط آب و هوایی خشکی را سپری می‌کنیم، اذعان کرد: با توجه به اینکه درچند ماهه اخیر در استان گلستان و شهرستان های شرق استان مثل گنبد کاووس و کلاله بارش باران مطلوبی نداشته ایم کشاورزان باید منابع آبی را که در اختیار دارند به خوبی مدیریت نمایند تا خدای ناکرده به مشکل برنخورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.